sunnuntaina, joulukuuta 25, 2005

Sukkia

Mähän olen sukkafriikki, ja sukkia on kyllä laatikossa ihan liikaa. No eilen valmistui just Selviytyjien vikalla minuutilla nämä aiemmin esitellyistä Wooleista.



Puikot: 3
Lanka: Novita Wool, n. 65 g (n. 1 1/3 kerää)
Kulutettu aika: 5 pv

Tarkoitus oli tulla lyhytvartiset kotisukat, mutta varsista ei tullutkaan ihan niin lyhyet kuin ajattelin. Noin ne on kyllä silti ihan hyvät. Eikä niistä tullutkaan kärjestä aloitetut. Aluksi tein niin, mutta siit tuli jotenkin vähän hassun näköinen. Ja lisäilin liikaa silmukoita, kun en muistanut mun jalalle sopivaa silmukkamäärää tällä langalla. Ajattelin sitten, että puretaan kerralla enemmän ja tehdään kivemmat.

Mutta hitsi mua ärsyttää. Ajattelin, että näistä tulisi pehmeät ja kutittamattomat villasukat ihan vaan kotikäyttöön. Aluks vaikuttikin, ettei nää kutittaisi, mutta sitten kun pitää vähän kauemmin niin ne alkaa taas kutittaa. No mä pidän sitten tavallisia sukkia näidenkin välissä. Jopa 7v:stä ja tangosta yhdessä neulotut sukat kutittaa! :O No ihan sama...



Nämä sukat taas oon tehnyt joskus kesällä. Muistan ainakin mummon synttäreillä neuloneeni näitä, ja sen synttärit oli kesäkuussa. Taitaa olla mun lempisukatkin ihan :) Lanka on v. sinistä Nallea, joka on kyllä aika harmaan näköistä. Edessä menee kolme kolmen silmukan palmikkoa, joiden näpertely oli kyllä aika tylsää vikan sukan loppuvaiheessa.

Mä en muuten ole koskaan käyttänyt palmikkopuikkoa. Näissä sukissa sen sijalla toimi hammastikku :D Kätevää, kun jos se häviää, niin äkkiäkös saa uuden. Ja sukkapuikkojakin olen käyttänyt tähän tarkoitukseen. Ajattelin lähiaikoina hankkia palmikkopuikon ja kokeilla :)

Olin nähtävästi ollut ihan kilttikin, kun lahjoja tuli ihan sopivasti. Lähiaikoina niistäkin lisää, nyt ei ehdi.

Huomenna lähdetään sukuloimaan, ja uusin sukantekele pääsee mukaan. Unohtakaa, mitä sanoin alussa liiasta määrästä sukkia ;) (Oikeasti ajattelin tehdä nää äidille, ja kysyin haluaisiko se, mutta kuulemma sillä on jo tarpeeksi sukkia, eli 3 paria. No itellenihän mä ne sitten teen :)

2 Comments:

At 25/12/05 9:05 ip., Anonymous Anonyymi said...

Täällä toinen villasukka-fani! Niitä vaan on niin kiva tehdä: nopeita, ei haittaa (pahasti) jos joutuu purkamaan, niitä osaan tehdä unissanikin, ja niissä osaan olla luova - keksiä jotain omia systeemejä. Hammastikku-idea on loistava! Tosin mun huushollistani ei taida löytyä kuin cocktailtikkuja...

 
At 26/12/05 10:08 ip., Blogger derea said...

Villasukka aivan kuten sanoit :D

 

Lähetä kommentti

<< Home