sunnuntaina, marraskuuta 20, 2005

Paitanen


Piti ottaa kuva paita päällä, mutta silleen se näytti totakin surkeemmalta. On se sentään vähän edistynyt. Hihat on vähän levenevät, muttei niin paljoa kuin ohjeessa oli. Siinä luki, että hihan reunan ympärysmitta oli n. 40cm! (tai jotain sinne päin, en nyt ihan tarkasti muista) Aattelin virhettä ja kokeilin sillä silmukkamäärällä, mutta siitä olisi kyllä tullut hullun leveä roitikko. Ohjeen mukaan alussa olis ollut 8o 3n joustinta, niin mä tein 6o 3n. Tuli mulle sopivampi.

Jostain syystä noissa Novitan ohjeissa on aina mulle liian lyhyet hihat. Mulla on varmaan jotkut mutanttikädet :D

Täällä myös yksi ,joka ihnoaa kappaleiden ompelua (hei vaan), joten tein hihat pyörönä sukkapuikoilla, kun ei oo tarpeeks pienii pyöröjä. Niin ne hihan lisäykset piti miettiä itse. Ja musta ne onnistu ihan siististi. (Kauhee kuva, sori, kamera ei tykkää lähikuvista. Tai sit mä en vaan osaa.) Ja sukkapuikot ei ole bambua, vaan ihan metallia, vaikka ne vähän bambuisilta näyttääkin kuvassa.



Sitten ku hihat on valmiit, pitäis varmaan tehdä niitä polvisukkia eteenpäin. Miksi ihmeessä mä halusin tehdä punamustat sukat, kun mä en vaan voi sietää sitä väriyhdistelmää.

Huvittais tehdä varpaasta ylöspäin olevat sukat. Olisi kiva kokeilla. Paitsi siinä vois tulla ongelma, jos se jalkaosuus tulee liian lyhyeksi niin sitten pitää kärkikavennuksen sijaan purkaa kantapää :S. No jaa.

2 Comments:

At 23/11/05 7:53 ap., Anonymous Anonyymi said...

Suosittelen tutustumaan "magic loop" nimiseen tekniikkaan jossa neulotaan pyörönä vähintään 80-senttisellä pyöröpuikolla. Olen tehnyt tällä tavoin hihat neljään eri puseroon, ei jää kiertämään, tulee tosi tasaista ja nättiä jälkeä. Eikä ole sitä ongelmaa että sukkapuikot tipahtelevat pois työstä miten sattuu.

Novitan hihojen mitoituksen kanssa mulla on sama ongelma, ovat ainakin sen 5 cm liian lyhyet.

 
At 23/11/05 3:38 ip., Blogger derea said...

Joo, toi magic loop olisi voinut olla hyvä idea. No seuraavaan paitaan sitten! Pitää vaan ensin osta sellaiset pitkät pyöröpuikot.

 

Lähetä kommentti

<< Home