tiistaina, toukokuuta 30, 2006

Vogue knitting

Joo on tosi laadukas kuva. Paristot on ihan lopussa. (ne on oikeesti ollu lopussa jo kuukauden, yllättävän kestävät) Laturi on kadonnut. Ois ihan kiva löytää, mut ei haittaa kun saadaan me matkalle kuitenkin jo 2 kameraa. (toinen digi ja toinen digijärkkäri ja molemmat on veljen :) Kävin Akateemisessa joskus, olikohan lauantaina. Mä suuntasin lehtihyllylle ja äiti matkaopasosastolle. Kumpikaan ei lähtenyt tyhjin käsin :)



Varmaan nää kaikki mallit esitelty jo miljoonassa eri blogissa, joten näytän vaan oman suosikkini. Aattelin, että täs vois olla ihanoikeasti mun ripariasu. Ja Eurokankaassa on ihanaa beessiä kangasta missä on sellasia pelkistettyjä valkosia ruusuja. Tota paitasysteemiä ajattelin siitä beessikirjavasta Samos lollipopista, kun ei oo enää luonnonvalkosta eikä beessiä oo varmaan ollutkaan. En tiiä meneeks tiheydet ees samoja ratoja, mut kerranki on mullekkin kokoja :)

Nyt oon viimepäivinä ommellut. Käsityöt on rentouttavia, mut ompelu ei! Ostin lauantaina kankaan Eurokankaasta (piti muuten ihan ettimällä ettiä et olis ees jotain kivaa! löysin sit kuitenkin kivan ja samalla sen ruusukankaan, jota en kyl vielä ostanut). Isä kysyi et ehinkö mä ommella sen kevätjuhliin mennessä. Varmaan Murphyn laki tai jotain, koska mä sanoin et joo ihan helposti. Ja tässä sitä tahkotaan 4. päivää.

Oikeasti kaikki mahdollinen menee pieleen. Ja vetoketju on kaiken huippu. Se on ommeltu kolme kertaa, vikalla kerralla äiti, eikä vieläkään oo hirveen siisti. Mut se saa nyt olla. Sitten helma on rypytetty ja ommeltu kaarrokkeeseen jo kaks kertaa. Ainiin, ostin liian vähän kangasta, joten kaarrokkeeseen piti ne "piilossa olevat osat" (se on kaksinkertainen) tehdä paloista. Ja helmasta tuli silti liian lyhyt. No siinä odotellessa meni sunnuntai-ilta, ku ei eurokauppa ollu enää auki. Ja eilen hain lisää kangasta. Laitoin sen pesukoneeseen kutistuun niinkuin kaikki muutkin kappaleet, mutta eiköhän tämä pala sitten mennyt piloille. Siihen tuli valkosia raitoja. Eli tänään haetaan vielä lisää ja tälläkertaa pestään käsin. Jos nyt vaikka onnistuisi.

Ja siitä huolimatta, että eilen ärsytti mahdottomasti, mä suunnittelen jo uusia hameita :) Ne on niin kivoja, hameet, mut mulla ei ole vielä paljoa. Mutta kesäloma on aikaa tehdä, ja jso vaikka rippilahjarahoilla ostais uuden koneen, ellen saa muuten :D

Tulipas vuodatettua. Ja koulua on enää 3+kevätjuhla!!
------

Tunnisteet: ,

7 Comments:

At 30/5/06 3:43 ip., Blogger Vilma said...

Ei muuta ku tsemppiä kovasti sen ompeluprojektin kanssa! Eurokankaan tädit on pyöritelly monesti päätään mulle, kun meen neljänä päivänä perättäin hakeen jotain tilpehööriä samaan projektiin, että eikö toi tyttöparka osaa yhtään suunnitella. :) Toivottavasti valmistuu ajoissa kevätjuhliin, kuulostaa tosi kivalta rypytyksineen kaikkineen. ;)

Niin, ja tossa Voguen kannessa on sit ihanat värit!! Voisin ostaa lehden ihan pelkästään jo ton kannen takia ja laittaa sen kehyksissä seinälle. :D

 
At 30/5/06 4:12 ip., Anonymous Anonyymi said...

Tsemppiä hameen kanssa! :o)

 
At 30/5/06 4:30 ip., Blogger Maiju said...

Onnea vain ompeluprojektiin..! Tein aikoinani itsekin rippimekon itselleni. On mahtavaa ettet luovuta, vaikka kaikki tuntuu menevän pieleen. Itse olisin saattanut.. ;) Käsityöt vaativat kärsivällisen luonteen :).

 
At 30/5/06 4:34 ip., Blogger Roora said...

Mun täytyis alottaa ompelu paria kuukautta ennen varsinaista käyttö ajankohtaa, koska mulla on paha tapa jättää asioita tauolle. ;P

 
At 31/5/06 8:20 ap., Blogger derea said...

Kiitos Vilma ja Jepy :)

Maiju: Noh itseasiassa mä vähän luovutin. Eikun pidin luovan tauon. Mutta kyl se tästä valmistuu, tänään toivottavasti :)

 
At 1/6/06 11:42 ip., Blogger pinkkitoukka said...

vinkkivinkki: mannin Anttilassa hiekan?väriset Lollipopit oli 1,90e :D

 
At 2/6/06 8:02 ap., Blogger derea said...

Kiitos tiedosta pinkkitoukka, vaikka tiesinkin jo. Mä sain itseasiassa noi turkoositkin Samokset samalla alennuksella. Ja eilen just katoin, et alennus on voimassa vaan 31.5., ja en mä enää ehdi niitä ostamaan. Mutta saatanpa ostaa ne ens mökkireissulla vaikka Korialta :) Mutta kiitos kuitenkin!

 

Lähetä kommentti

<< Home