perjantaina, heinäkuuta 28, 2006

Hahtuvaa

Tallinnan tulianen :) 150g sinikirjavaa (raidallista?) hahtuvaa. Hintana oli 5e, ja mä olin odottanut kyllä enenmpää, positiivinen yllätys siis :) Kaupasta en osaa sanoa mikä se oli, joku lukuisista Eesti käsitöö-nimisistä putiikeista :)

En oo vielä kokeillut ollenkaan. Ajattelin neuloa tota kaksinkertaisena kun on niin ohutta ja silleen että toinen lanka sisältä ja toinen ulkoa. Vähän yritin nyhtää sieltä sisältä sitä lankaa, mut toi on niin ohutta et se repeää. En mä vielä uskaltanut yrittää uudestaan :D

Ei oo valmistuneita. Pari päivää pidin neulomistaukoa ku ei huvittanut. Eilen aloitin sitten pakolla sille mökkisukalle paria. Alotin tänään kantapäätä (ne on lyhytvartiset), mut ei vieläkään huvittais. Oon suunnitellut yhtä villatakkia, jonka teen 7v:stä. Semmonen raita-juttu. Sitä huvittais taas aloittaa, mutta vielä tarttee laskea kaikki silmukat ja sellaset. Jos vaikka huomenna sit jaksais.
------

Tunnisteet: ,

6 Comments:

At 28/7/06 8:12 ip., Anonymous Anonyymi said...

Saako antaa vinkin? Ota keskeltä ikäänkuin toinen kiekko ulos ja neulot molemmista ulkoreunasta, ei se silti kamalaa nykimistä kestä mutta ehkä paremmin kuitenkin.
Nimim. MitenNiinVirolaisestaHahtuvastaNeulonut

 
At 28/7/06 9:32 ip., Blogger Jenni said...

Onneksi hahtuvassa on se hyvä puoli että jos lanka katkeaa, niin sitten vaan neuloo 5-10cm kolmella säikeellä (ehjällä, katkenneen lopulla ja uuden säikeen alulla). Ei tartte päätellä sen kummemmin. Tänään just aloin neulomaan vauvalle myssyä ja kyllä se suomalainenkin katkeilee :/

 
At 29/7/06 11:01 ap., Blogger Susanna said...

Mä oon varovasti etsinyt sitä päätä keskeltä ja löysentänyt sitä aukkoa, kyllä se siitä lähtee pikkuhiljaa. Kun oppii olemaan kiskomatta samalla tavalla kuin normaaleja lankoja, katkeilemiset vähenee kummasti.

Mä oon tehny lapsille hyvällä menestyksellä tumppuja niin, että aika pienet puikot (4-5mm) ja ei mitenkään hirveesti silmukoita, suunnilleen sen verran ku laittas jos tekis tavallisella, ohuella langalla. Sitten vaan varresta ja kärjestä hieman pidemmät kuin normaalisti, ja kevyt huovutus päälle, niin tulee sopivat.

 
At 29/7/06 7:01 ip., Blogger derea said...

Kiitti kaikkien neuvoista, pitää yrittää pian :)

 
At 31/7/06 12:07 ip., Blogger janna said...

Itse tein hahtuvasta kaksinkertaista lankaa pätkimällä: solmin suureksi renkaaksi, johon liitin aina seuraavan. Se oli ihan ok, ei näyttänyt oudolta ollenkaan.
Ylempänä olevat vinkit kuulostavat kyllä vähän paremmalta :D

 
At 1/8/06 6:02 ip., Blogger Tuazophia said...

Mä olen surutta tunkenut sormet tuollaisen hahtuvakiekon sisään (jos näkee mistä sisälanka tulee, siitä kohdasta, jos ei, niin suunnilleen keskeltä) ja venytellyt siihen ensin aukon ja kehittänyt sitten jostain (vaikka katkaisemalla) sisälanganpään. Mikä vain hahtuvahan katkeilee, mutta kyllä siihen tottuu äkkiä ja jatkaminen on tosiaan ihanan helppoa!

 

Lähetä kommentti

<< Home