tiistaina, elokuuta 29, 2006

Janome Decor

Whihii, tollanen se sit on :) Perjantaina haettiin, ja sunnuntaina keittiöstä kuului surinaa. Koitan laittaa huomenna kuvan siitä mitä ompelin.

Tää ei oo mallia silitysrauta ja leivänpaahdin, mutta tosi kiva silti. Kun mentiin kattelemaan, mulla oli ajatus, että haluan kyllä sellaisen "missä on näyttö", koska ne on uusia. :D En sitten hankkinutkaan. Ainoot rasitukset on, että tässäkin pitää pakittaessa pitää sitä nappia pohjassa (siis ei mikään suuri haitta, mutta on vaan vähän rasittavaa), ja sitten kun vaihtaa ommelta, pitää kelata käsipyörää pyörittämällä kaikki ompeleet läpi.

Plussista ainakin sen verran, että tohon pyörähtää aina ompeleen mukana näkyviin mikä pistonpituus, leveys sun muut säädöt kannattaa laittaa. Hyvä ainakin nyt kun en mä mitään tiedä mikä asetus ois sopiva :)

Tällähetkellä ompelu tapahtuu keittinpöydällä, mutta äidiltä tuli puheita että hommattaisiin yhteen huoneeseen uus pöytä, ja voisin sijoittaa tän ja saumurin sinne pysyvästi :)

Nyt kun mulla on hirveä hinku ommella, niin ei tuu olemaan ainakaan ideoista puutetta. Ja mulla on jo listaakin. Kaverille yks toppi ja kassi, itelle sellainen isompi kassi, ja sitten vielä paitasuunnitelmiakin on. Niitäkin voisin näyttää, on vaan piirretty kouluvihkoihin kun fyssan ja ussantunneilla tulee inspiraatiot :D

Onko kukaan bloggaaja menossa vkloppuna Hesan messuille? Minä ainakin :)

edit. sorge, vaihdoin vaan profiilikuvan sijaintia, kun eka kuvahosti alkoi säätämään jotain outoa :D
------

Tunnisteet:

9 Comments:

At 29/8/06 5:44 ip., Anonymous Anonyymi said...

Onnea uudelle ompelukoneelle. Kivalta näyttää sinun Janomesi. Taidan siirttyä minäkin hetkeksi ompelemaan, kun lapset katsovat lastenohjelmia.

 
At 29/8/06 7:20 ip., Blogger eusu said...

Onneks olkoon ompelukoneesta!!! Se on kyllä tosi hyvä juttu, että on käytössä kunnon kone!

(Ja kivat nuo sun "uudet" hiukset:))

 
At 29/8/06 9:14 ip., Blogger Roora said...

Hieno on ompelukone! Ajattelin suunnata hesan messuille luultavasti lauantaina. :)

 
At 29/8/06 10:35 ip., Blogger Carita said...

Onnea uudelle koneelle ! Nyt sitten vaan odotellaan, mitä kaikkea ihanaa saatkaan sillä aikaiseksi :)

 
At 30/8/06 10:56 ap., Blogger Stricker said...

Onnea sinullekkin uudesta hienosta ompelukoneesta! Oikein hienolta näyttää ja merkkikin on kuulemma oikein hyvä käytössä. Minä myös odotan sinun valmiita töitäsi mielenkiinnolla, kun teet koko ajan muutenkin niin kauniita töitä sekä neuloen että ommellen!

 
At 30/8/06 3:22 ip., Anonymous Anonyymi said...

Onnea uudelle koneelle! Kun alkaa noita töitä kertymään liiankain kanssa välillä niin taidankin toimittaa siulle ommeltavaksi ;-)
Lauantaina olen messuilla, menen jelppimään Sinisen Kurjen osastolle, piipahda moikkaamassa.

 
At 30/8/06 4:59 ip., Anonymous Anonyymi said...

Vaaau kyllä tolla kelpaa surrutella! :D Meillä on upeet koneet siellä pukuompelijakoulussa, että huh, niillä kelpaa ommella vaikka mitä ;D Vähän erilaista ku mun 150 euron citymarketin koneella... :/

 
At 1/9/06 8:30 ip., Blogger vikke* said...

Onnea uudesta koneesta!!

Mulla on samanmerkkinen saumuri, reilu 10v vanha...vein huoltoon ennen juhannusta enkä oo saanu vieläkään takas, yksi osa pitää kuulemma tilata eikä tää huoltaja oo vieläkään sitä saanut maahantuojalta. Kuulemma vain yksi firma maahantuo näitä koneita / varaosia näihin...et sinänsä aika tylsä homma...

Jos haluut kertoa liikkeen nimen mistä ostit, niin vois olla mulle hyötyä, olen miettinyt puhuukohan tää huoltaja / korjaaja omiaan.

Mulla muuten oli vanhassa koneessani puolakotelo just tollain pistolevyn alla ja se koko höskä meni rikki ajan myötä.


Mitähän sä olet sit ommellu :) Pitääpä tulla kurkkimaan.

 
At 2/9/06 11:20 ap., Blogger derea said...

Vikke: Kauppa oli se Martinlaakson Ommelasema. Ja saumuri on jo tullut takaisin hyvin toimivana. Toivotaan, että saat omasi pian takaisin!

 

Lähetä kommentti

<< Home