lauantaina, syyskuuta 16, 2006

T-paita

Tein viime viikonloppuna tutkimusretken meidän kangaskaappeihin ja löysin sieltä kaikkea kivaa. Mm. tällaista raitatrikoota. Eilen leikkasin kankaat ja tänään surautin. On se saumuri vaan mahtava juttu.

Kaula-aukon huolittelin tällaisella kaistaleella, niinkuin edellisenkin ompeluksen. (joo en jaksanut vaihtaa valkosia lankoja saumuriin... en mä osaiskaan.) Tässä kuvassa näkyy värit, eli harmaa ja valkoinen, eikä beessi tms. niinku ylempi väittäis.

Mä mitään raitoja jaksanut täsmätä sivuissakaan. Itelleni teinkin ja mua ne ei haittaa - päinvastoin.

Oon tosi tyytyväinen, ja uusia ideoita vaan syntyy. Tääkin koostui vaan muutamasta hassusta saumasta. Harmi ettei mulla oo nyt mitään kivoja trikoita. Osaisko joku heittää pk-alueelta jonkun paikan missä ois kivoja trikoita? Petikon Eurostakaan ei löydy mitään kivoja, vaikka onkin oikein kangastavaratalo.

Löytöretkellä löytyi myös kivaa tipukangasta, josta ajattelin yöpukua ittelleni. Tai ainakin housuja, en tiedä riittääkö paitaankin. Mul on nyt sit treffit vanhojen käsityölehtien kanssa, moi.
------

Tunnisteet: ,

8 Comments:

At 16/9/06 3:46 ip., Blogger Susanna said...

Hieno paita! Mä kans kaipailisin kivoja trikoita. Mun mielestä Eurokankaassa on surkea valikoima, ja hirveät hinnat. Siellä kangastukussa on enemmän, ja kivojakin ainakin välillä. ja edullisia. Muita en tiedä, pitäs mennä kiertelemään.

Mä muuten vaihdan nykyään saumurilangoista vain yläsiepparin, eli toinen oikeelta. Ja sitten ompelen niin että kankaasta on ylöspäin se puoli mikä jää näkyviin, tällöin saa pienellä vaivalla suht oikean sävyiset langat.Ja helpointa on vaihtaa niin et katkaiset langan, solmit vanhan ja uuden langan toisiinsa ja varovasti käsin vedät langan koneiston läpi.

 
At 16/9/06 8:40 ip., Blogger Jatta said...

Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

 
At 16/9/06 8:46 ip., Blogger Vilma said...

Öhh, sori vaan Derea, mä vähän häslään täällä, heh; tuli vahingossa toi edellinen kommentti Jatan nimiin, kun oon sen koneella. Kivoja nää automaattiset salasanat ym. Että siitä tuo deletointi. :P

Asiaan: Kiva paita, mä tykkään tosi paljon tommosista raglanhihaisista paitiksista. Viittisitkö vinkata, mistä tuo kaava löytyy..? :)

 
At 16/9/06 9:36 ip., Blogger Sini said...

Juu, kerro ihmeessa mistä olet kaavan bongannut...tääkin tahtoo tietää :)

 
At 16/9/06 10:10 ip., Blogger derea said...

Kiitti :) Vilma ja Sini: Öö, mä oon ite piirtänyt ton vanhasta paidasta, että en voi sen enempää vinkata :) Ensin vaan silittää jonkun sopivan paidan, ja sitten heittää leivinpaperia/kaavapaperia siihen päälle, piirtää reunojen mukaan, ja sit leikkauksen jälkeen kattoo vielä, ettei tullut ekstaa siihen kaavaan :) Tollain mä oon muutaman kaavan tehnyt, ja hyvin o toiminnu.

 
At 16/9/06 11:48 ip., Blogger Vilma said...

No voi höh, mä oon liian laiska tollaseen ja aattelin päästä helpolla valmiiden kaavojen avulla. ;)

Pitää sit varmaan laiskuudesta huolimatta alkaa penkoon kaapista hyvän mallista paitaa ja seurata sun jalanjäljissä. Sit joskus ku saan sen saumurin ostetuks, kun ei oikein huvita alkaa surruuttaa trikoota ompelukoneella...

 
At 18/9/06 10:57 ap., Anonymous Anonyymi said...

Todella hyvän mallinen paita! Oletpa taitava =)

 
At 18/9/06 11:18 ap., Anonymous Anonyymi said...

Marimekolta saa trikookankaita ja jos tyytyy pienempiin palasiin, niin voi saada hyvin edullisesti

 

Lähetä kommentti

<< Home