sunnuntaina, tammikuuta 22, 2006

Kaikki uusix

Tuleekohan tästä joku viikonlopputapa? Kun taas ompelin. Otsikko on Novitan ärsttävä lausahdus, joka kuvaa kyllä tätä tapausta. Näet nimittäin kuvassa mun vanhat farkut, jotka koki pienen muodonmuutoksen :)

Eli saumat vaan auki, ja lahjepala siihen tilalle. Ehkä maailman vanhin kierrätysidea, mutta ei se mitään. Kivaa se oli silti. Eikä kestänyt edes kauaa. Mulla on kesäksi jo pari uutta hameideaa :) Ja sitten pitää vielä keksiä rippijuhliin joku hame, ellei osteta sitten kaupasta. Mutta mulla on siihenkin alustava suunnitelma.

(jaahas, sukat on sitten aika makkaralla)

Mulla on hirveitä ongelmia päättää seuraava työ, vaikka vasta toissapäivänä aloitin uuden. Kietsusta oon nyt tehnyt takakappaleen pitsit, ja seuraavaa kohtaa pitää vielä pohdiskella, kun en ihan tajunnut mitä siinä tehdään.

Niin niistä uusista töistä. Tekisi mieli tehdä yksi toinenkin takki kevät-Novitasta. Mutta sen ajattelin puuvillaisena. Nyt alkoi pitsikausi :) Se onkin yllättävän kivaa. Myös haluaisin tehdä kesätopin, vähän mukaillen yhtä Modan ohjetta. Ja tekisi mieli tehdä taas sukkia. Ja mulla on yhdet sukatkin kesken. Ne on vaihteeksi puuvillaa, ja ihan pelkkää sileää. Sitä on kiva tehdä aina välillä, vaikka kun isä tunkee mun koneelle :)

2 Comments:

At 22/1/06 5:10 ip., Anonymous Anonyymi said...

Hieno hame! Minäkin joskus nuorena tein yksistä farkuista hameen ja sitä kyllä käytin yhden kesän tosi ahkerasti, oli ehdoton lemppari.
Täällä myös pää täynnä ideoita ja mielitekoja, tekisi mieli sitä ja tätä aloittaa neuleiden saralla. Aarggh, mistä aika?

 
At 22/1/06 5:30 ip., Anonymous Anonyymi said...

En ole ite kertaakaan vielä saanut hametta tehtyä housuista, mutta tällä hetkellä on kyllä juu yhdet farkut jotka voisin siihen uhrata. Täytyy vaan uusi neula ompelukoneeseen hankkia :p

 

Lähetä kommentti

<< Home